Het verhaal van Sara Leys

Sara Leys (36, Antwerpen) is HR-medewerker bij Witteveen+Bos. Ze zet zich onder meer in om de inmiddels ruim 160 medewerkers in België gemotiveerd te houden. Hoe? Gesprekken voeren, een wandelmarathon in coronatijd en de blue monday playlist.

Nieuwe passie

‘Na een periode in Frankrijk kwam ik in 2012 terug naar België. Bij Witteveen+Bos zochten ze tijdelijk iemand voor een administratieve rol. Ik begon er zonder verwachtingen. De ingenieurswereld was nieuw voor me, ik ben opgeleid als conservator/restaurator. Omdat het personeelsbestand van Witteveen+Bos in België groeide kwam de vraag uit Nederland of iemand personeelszaken op zich wilde nemen. Ik stak mijn hand op. Sindsdien werk ik als HR-medewerker. Ik heb een opleiding gevolgd en het vak groeide uit tot mijn passie. Ik ben gegroeid in mijn rol.’

Van 6 naar 160 medewerkers

‘In mijn begindagen werkten er zes mensen op het Belgische kantoor van Witteveen+Bos in Antwerpen. Inmiddels hebben we drie locaties, waar in totaal 160 mensen werken. Ik ken iedereen bij naam. Naast mijn reguliere HR-taken, zoals loonadministratie, contracten en verzekeringen, ga ik in gesprek met alle medewerkers – over leuke dingen en minder leuke dingen. Mensen voelen zich vertrouwd bij mij, dat is fijn om te merken. Door goed te luisteren en positief te blijven probeer ik iedereen gemotiveerd te houden.’