Het verhaal van Joeri Hofman

Als onderdeel van zijn studie Facility Management liep Joeri Hofman (27, Deventer) in 2016 stage bij Witteveen+Bos. Toen hij na zijn afstuderen werd teruggevraagd hoefde hij niet lang na te denken. Vier jaar later is hij groepshoofd Huisvesting en werkplekken.

Grote stappen

‘Vlak voor mijn afstuderen werd ik gebeld. Of ik interesse had om als fulltime projectmedewerker mee te werken aan de verbouwing van de hoofdlocatie van Witteveen+Bos in Deventer. Natuurlijk zei ik ‘ja’, je krijgt hier kansen en mag je eigen draai geven aan je werk. Letterlijk op de dag nadat ik mijn thesis inleverde begon ik. Nog geen vier jaar later houd ik me als groepshoofd huisvesting en werkplekken samen met vier collega’s bezig met panden, installaties en inrichting van elf Witteveen+Bos locaties in Nederland en België. Dat ik deze stap nu al zou maken, had ik niet verwacht. Het is snel gegaan met me.’

Leiderschapstraining

‘Ik werk graag projectmatig, als groepshoofd ben ik daarnaast verantwoordelijk voor de langetermijnvisie en het team. We willen onze klanten – de gebruikers van de locaties – nog meer ontzorgen. Daarvoor moeten we zichtbaar zijn en taken naar ons toetrekken. Van Emile, ons afdelingshoofd Facilitaire zaken, leer ik veel. Hij daagt me uit om niet voor lief te nemen hoe het altijd was. Daarnaast volg ik het interne traject voor groepsleiders, een soort leiderschapstraining. We wisselen ervaringen uit en leren zo van elkaar. Voor mij geldt: als ik iets doe, wil ik het goed doen. Ik ben de uitdaging aangegaan om groepsleider te zijn, dan wil ik ook een goede groepsleider zijn.’