Gepubliceerd op 11 november 2021

Jubileumevenement Klimaat en biodiversiteit

In 2021 bestaat Witteveen+Bos 75 jaar. Op 4 november vierden we dit tijdens een digitaal evenement met als thema ‘Klimaat en biodiversiteit: de kunst van het veranderen’. Het event draaide niet alleen om de inhoudelijke expertise, maar ook om inspireren middels ons werk, onze ambities en muziek. We kijken terug op een prachtig digitaal event met collega’s en relaties.

We trapten de middag af door stil te staan bij 75 jaar Witteveen+Bos geschiedenis. Met algemeen directeur Wouter Bijman en oud-directeur Harry Webers spraken we in de studio over werken aan maatschappelijke uitdagingen en het DNA van Witteveen+Bos. Een leefbare wereld voor nu én voor de toekomstige generaties is de droom.

Ecoloog en natuurbeschermer Willem Ferwerda (Commonland) nam ons in mee in zijn 4 returns gedachtegoed waarin het landschap en behoud van biodiversiteit centraal staan. Met Jacolien Eijer (NLingenieurs), Maarten Neelis (Rijkswaterstaat) en Marcel Klinge (Witteveen+Bos), gingen we vervolgens in gesprek over de praktische toepassing daarvan door overheden en bedrijven. Marcel Klinge: ‘Het was een mooi gesprek vanuit de verschillende ervaring en perspectieven, waaruit maar weer bleek dat een gezamenlijke ambitie en een goede samenwerking de sleutel is tot succes’.

We sloten het evenement af met de huidige Witteveen+Bos-directie. Wouter Bijman, Eveline Buter en Stephan van der Biezen wierpen in een blik in de toekomst en de concrete inpassing van biodiversiteit en klimaat in de werkzaamheden van Witteveen+Bos.

Gedurende het evenement konden alle gasten kiezen uit vijf parallelworkshops om te volgen.

Kijk de workshops terug