Jaarverslag 2019

In 2019 hebben Witteveen+Bos’ers wereldwijd in ruim 4.000 projecten gewerkt aan vraagstukken zoals CO₂-neutraal en circulair bouwen, duurzame infrastructuur, de energietransitie, hoogwaterbescherming, klimaatadaptatie en verbetering van industriële processen. We leveren in toenemende mate digitale diensten, bijvoorbeeld op het gebied van participatie, waar online steeds belangrijker wordt. Samen met de klant en de omgeving werken we zo aan de beste oplossingen. In ons jaarverslag geven we daarop een toelichting en laten we voorbeelden zien. Via deze pagina bieden we daarbij graag aanvullende informatie.

DOWNLOAD HET JAARVERSLAG                                LEES OP ISSUU.COM

Innovatieve waterprojecten

Een project waarin Witteveen+Bos samen met partners werkt, Waterfabriek Wilp, won in 2019 de Vernufteling van Koninklijke NLingenieurs. Deze prijs wordt uitgereikt aan het ingenieursbureau met het meest vindingrijke project en de winnaar wordt geselecteerd door een jury van deskundigen. Waterfabriek Wilp toont een paradigmashift in waterzuivering door vervuild water te zien als bron voor nieuwe grondstoffen en hiermee grondstoffencirkels te sluiten. De data gedreven tool BlueCan was genomineerd voor de Vernufteling en toont concreet aan hoe oppervlaktewater in te zetten is als oplossing tegen CO2-uitstoot. De principes in Waterfabriek Wilp en BlueCan zijn in potentie wereldwijd toe te passen.

Ontdek meer

Onze integrale aanpak op energie

Een van de belangrijkste opgaven in de wereldwijde energietransitie is de vraag hoe we nieuwe, duurzame energieoplossingen van productie tot distributie en gebruik in één geïntegreerd systeem samenbrengen. Met onze expertise helpen wij onze klanten in de hele waardeketen van opwekking, opslag, distributie en advisering voor het optimaliseren van energiegebruik.

Onze integrale aanpak

DRR-Teams: oplossingen bij rampen en wederopbouw

Hoe maak je drinkwater en sanitaire voorzieningen minder kwetsbaar voor natuurgeweld? Wat kun je doen om de toenemende grilligheid in weerpatronen het hoofd te bieden? Welke maatregelen kunnen we nemen om eventuele damdoorbraken te voorkomen? Dit is een kleine greep uit de vragen op het gebied van waterbeheer, waterveiligheid en watervoorziening waarmee medewerkers van Witteveen+Bos  geconfronteerd worden tijdens hun deelname aan missie van het Dutch Risk Reduction Team (DRR).

Lees dit artikel

4.026 projecten in 2019

In 2019 hebben Witteveen+Bos’ers wereldwijd in zo’n 4.000 projecten gewerkt aan vraagstukken zoals CO₂-neutraal en circulair bouwen, duurzame infrastructuur, de energietransitie, hoogwaterbescherming, klimaatadaptatie en verbetering van industriële processen. Bekijk hier onze projecten.

We belichten hieronder een aantal van de vele projecten waar we in 2019 wereldwijd aan hebben gewerkt.